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【Apex】キーマウで『デスボを移動しながら漁れる』のは修正される事のない不具合であることが判明

キーマウで『デスボを移動しながら漁れる』のは修正される事のない不具合

開発者のJohn Larson氏によってキーマウで『デスボを移動しながら漁れる』のは修正される事のない不具合だという事が判明しました。

Marin
John Larson氏のツイートを要約するとこんな感じです。

John Larson氏のツイート要約

・意外に思うかもしれないがデスボを漁っている最中に移動できるのはバグです。

・ただしこの不具合は修正されることはない。

・APEX開発書巻き戻るとしたら漁っている最中は動けないというデザインに賛成していたかもしれない

・メニューのカーソルオプションや金アーマーフィニッシャーの作り直しなどは、移動中にデスボックスを漁れる不具合を受け入れた証明

Marin
完全に仕様だと思ってたのが元々バグでしたは面白いな
Marin
コントローラーでも漁れるようにみたいな話もしているのでこの後まとめます。

John Larson氏のツイート

原文の一部

Allow controller players to move while looting:

This may come as a surprise to some, but moving while looting is a bug. Is it a bug we’ll ever fix? No. If I were to rewind to early Apex development, I suspect I’d agree with the design decision of stationary looting. Soon after Apex released though, I saw an efficient looting meta-game emerge pretty quickly (this was before joining Respawn, and as a player I thought, “Huh, I bet they never thought this whole shield swapping mechanic would end up being such an integral part of combat!”).

Fast forward a bit, and stuff like menu cursor speed options and gold armor/finisher reworks signaled acceptance of this emergent looting gameplay. In an effort to improve parity between input types, it seems reasonable to think moving while looting on controller should be an option. I’ll defer to fellow dev @rappstar’s replies to a control scheme Snip3down proposed (looting cursor with right stick, moving with left):

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marin